Het bouwen aan vertrouwen: commerciële gespreksvoering
Commerciële gespreksvoering en -technieken zijn voor een verkoper belangrijk. Vanaf het allereerste moment dat u een potentiële klant te woord staat, moet u in staat zijn in te spelen op de behoeften van de klant en hem te ondersteunen in het maken van de juiste keuzes bij zijn aankoopproces. Belangrijk hierbij: stel de juiste vragen, gebruik de juiste communicatiemiddelen en bouw aan vertrouwen. Alleen dan bent u in staat om klanten binnen te halen.
Leerdoelen
In deze eendaagse training leert u de opbouw van een goed verkoopgesprek, het omgaan met bezwaren en technieken voor het benaderen van nieuwe prospects. Daarnaast krijgt u handige tips en tricks voor verkopen op afstand (videoconferencing).
Bestemd voor
Iedereen die nauw betrokken is bij het verkoopproces in de onderneming en regelmatig contact onderhoudt met (potentiële) klanten, zoals ondernemers, leidinggevenden, verkopers in binnen- en buitendienst.
Algemene inhoud
- Het verkoopproces
- Het belang van de verkoper
- Het verkoopgesprek
- Vraag- en luistertechnieken
- Telefonische acquisitie (koud en lauw)
- Verkoop op afstand / remote presenteren
Bij onderhandelen en commerciële gespreksvoering heb je meer interactie tussen de cursisten nodig en rollenspellen, dus minimaal 4 personen voor in-company.
Persoonlijke Trainingstoelage van het OOM
Voor deze training geldt ook de Persoonlijke Trainingstoelage van het OOM. Kijk hier voor de voorwaarden.
In-company
De hier genoemde training kan ook in-company worden gegeven. Data, tijdstip en inhoud stemmen wij geheel af op uw specifieke bedrijfssituatie. De kosten voor een bedrijfsinterne training worden altijd op basis van offerte aangeboden. Voor in-company trainingen geldt in de regel een minimum deelname van 6 cursisten. Neem contact met ons op voor nadere informatie.
Aanvragen in-company training:
Commerciële gespreksvoering
Klik op de knop om de in-company training aan te vragen. Wij zullen contact met u opnemen over het aantal deelnemers, locatie en datum.