Effectieve marketing: maximaal potentieel met efficiënte inzet van middelen
Elke technische organisatie, groot of klein, heeft te maken met marketing. Vaak denkt men in praktijk in de metaal bij marketing aan de P van Promotie. Marketing omvat echter meer dan alleen maar een mooie interactieve website of deelname aan een vakbeurs. Het gaat om aansluiting behouden met de markt waarin je opereert, kennis van de doelgroep, de omgeving en de concurrenten. Het draait om het besluit waar en hoe te concurreren. Het gaat om positioneren, segmenteren en het creëren van waarde. Hoe vergroot je naamsbekendheid en hoe hou je klanten tevreden.
Effectieve marketing gaat om het bereiken van maximaal potentieel met een zo efficiënt mogelijke inzet van middelen. Ook met een klein budget kan je je doelen bereiken. Deze dag staat in het teken van marketing; wat is (industriële) marketing, wat kan je met marketing en hoe zet je zo effectief mogelijk je marketing (instrumenten) in. We schenken tevens aandacht aan de rol van digitale middelen, marketing automation, internet marketing en Social Media.
Leerdoelen
U leert in één dag de belangrijkste elementen van industriële marketing en krijgt inzicht hoe u op een effectieve manier uw marketingdoelstellingen kunt realiseren.
Bestemd voor
Ondernemers, leidinggevenden, marketingfunctionarissen, verkoopmedewerkers buitendienst, kortom iedereen die in één dag zijn marketingkennis wil aanscherpen.
Algemene inhoud
- Wat is industriële marketing
- Strategische marketing – het marketingplan
- Omgevingsanalyse
- Positionering
- Marktonderzoek
- Marketing instrumenten
- De klantreis
- Communicatie met de doelgroep
Persoonlijke Trainingstoelage van het OOM
Voor deze training geldt ook de Persoonlijke Trainingstoelage van het OOM. Kijk hier voor de voorwaarden.
Let op:
De sociale partners in de metaalbewerking hebben een akkoord bereikt over een nieuwe cao. Dit betekent dat OOM de dienstverlening op korte termijn weer kan hervatten. Deelnemers van het OOM krijgen hierover bericht en wij zullen u via onze nieuwsbrief en LinkedIn-kanaal ook op de hoogte houden.
De verwachting is dat het nieuwe akkoord opnieuw ruimte geeft voor de uitvoering van de Persoonlijke Trainingstoelage (de PTTT-regeling). Al onze trainingen uit het PKM Trainingsprogramma zijn opgenomen in de OOM-Catalogus. Meer informatie: www.oom.nl
In-company
De hier genoemde training kan ook in-company worden gegeven. Data, tijdstip en inhoud stemmen wij geheel af op uw specifieke bedrijfssituatie. De kosten voor een bedrijfsinterne training worden altijd op basis van offerte aangeboden. Voor in-company trainingen geldt in de regel een minimum deelname van 6 cursisten. Neem contact met ons op voor nadere informatie.
Aanvragen in-company training:
Effectieve marketing in de metaal
Klik op de knop om de in-company training aan te vragen. Wij zullen contact met u opnemen over het aantal deelnemers, locatie en datum.